dinsdag 13 november 2007

Ze staat er eindelijk

Onze (mijn!) nieuwe keuken is eindelijk geplaatst. Enkele dagen voor onze trip werden alle pakketjes geleverd en voorbije vrijdag werd ze geplaatst. We kampeerden al een tijdje in ons eigen huis. Het kookvuur en de spoelbak stonden al sinds eind augustus voorlopig aangesloten, bovenop een tweetal gerecycleerde oude keukenkasten, maar het was en bleef maar behelpen. We zijn er nu vanaf.

Eigenlijk ben ik wel trots op het resultaat. Niet dat ik ze zelf geplaatst heb, nee dat hebben we lekker laten doen. We hebben ze wel zelf getekend en bedacht. Ikke en het vrouwtje samen met de software van Ikea.

Het uitbreken van de keuken deze zomer had gevolgen voor iedereen bij ons in huis. Alles wat in de oude keukenkasten zat moest eruit en een ander plaatsje vinden. De kasten in de leefruimte waren van de ene op de andere dag gedegradeerd tot kasten voor borden, glazen, tassen, bestek, enz. Ook stonden er plots meer kasten en was de speelruimte voor de kids een pak beperkter. En dan heb ik het nog niet gehad over de vuiligheid die zo'n verbouwingen met zich meebrengen.

De kids hebben het niet aan hun hart laten komen. Dat hun kamer plots overvol speelgoed stond was goed meegenomen. Dat ze af en toe iets harder moesten zoeken om iets te vinden namen ze er graag bij. Dat mama en papa iets minder tijd hadden om een heel klein beetje orde in hun en onze chaos te scheppen die paar maanden waren ze snel gewoon.

Maar nu terug discipline! Er zijn terug kasten. Alles krijgt terug een plaats, sommige dingen zelfs een nieuwe plaats. Een grote kast die vlakbij de keuken stond trokken we met de hulp van de buurman en mama haar inventief touwensysteem het plat dak op en belandde in de kids hun kamer. Geen speelgoed meer in't zicht! Yes!

Voor iedereen is het nu nog even wennen om de dingen op hun nieuwe plaats terug te vinden. Als dingen een aantal maanden in een andere kamer stonden, blijf je tegen beter weten in nadien nog naar die andere kamer lopen. Het grootste gevaar is echter dat we nu een oven hebben. Mmmm... hoewel diëten een beter idee is, verwacht ik binnenkort een aantal bakpartijtjes met de kids. Ik kijk er al naar uit!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hello Guys: Did you say you have an oven now..hummmm...shall I send you some of my special recipes? I am sure now everyone is going to want to make something they have seen or tasted elsewhere...Better start watching the cooking programs...I know after all this time I still do. I even get tons of new ways and tips on improving my old ways...SUCCESS..HAVE FUN!!!!

ADHD-papa zei

Naar de kookprogramma's kijk ik zowiezo al, tenminste als het niet op huismoederkes-uur is, want dan ben ik of nog niet thuis of zitten de kids TV te kijken.

Goeie recepten zijn altijd welkom, ook diegene die ik met de kids kan doen.