woensdag 5 september 2007

Benefiet

http://benefietnino.skynetblogs.be/

Het spookt al verschillende dagen door mijn hoofd hoe broos het leven kan zijn.

Eén van de collega's heeft een (stief)kleinzoon met de terminale spierziekte duchenne en organiseert een benefiet om de kosten van medicatie, rolstoel, aanpassingen aan de woning, een lift, steunbeugels, enz te helpen dragen, aangezien het grootste deel hiervan niet betaald word door het ziekenfonds.

Als ik de foto zie van de kleine Nino valt me vooral enorm op hoe veel hij lijkt op Pieter en dat op zich zorgt ervoor dat het in mijn hoofd blijft ronddwalen. Dat je nu al weet dat je kind van pas 4, waarschijnlijk maar 20 zal worden. Het maakt me enerzijds blij dat onze kids gezond en wel zijn, maar het maakt me vooral triest omdat ik (toch een beetje, maar dat is al genoeg) kan vatten hoe moeilijk het als ouder moet zijn om in deze situatie te zitten. Kinderen moeten onbezorgd jong kunnen zijn en 100 jaar worden!

Het is daarom dat ik langs deze weg de mensen attent wil maken op de benefiet actie die plaats heeft op 8 december in het fort van Merksem. Ga er langs, drink er een pint, eet er een broodje, laat je kind grimeren, laat je man/vrouw/jezelf masseren, ga genieten van de muziek, ga je geld uitgeven voor het goede doel, maar ga vooral die mensen een hart onder de riem steken. Laat hen weten dat we met hen meevoelen. Ook al is het een klein stukje van die pijn dat we kunnen wegnemen, ze zullen het nodig hebben.

Tot daar!

Geen opmerkingen: