woensdag 2 mei 2007

Galactik football

Wouter is plots in de ban van voetbal. Zoals vele jongens van 9, denk je dan, maar het gaat hier over iets heel anders. Het gaat over de cartoon reeks 'Galactik football'.

Wat is het? Galactik Football (GF) is net als gewoon voetbal, maar het is veel moderner. Ze kunnen gebruik maken van de flux: een krachtige energie, die hen over het plein doet vliegen. Ieder team heeft een ander soort flux. Ze hebben ook maar 7 spelers in hun team en geen 11.

Wouter gaat slapen met GF en wordt er mee wakker. Hij vroeg me een paar dagen geleden zelfs wanneer hij naar de voetbal mocht. Een drietal jaren geleden, hij was toen 6, liet ik hem al eens gaan (proberen) voetballen. Met Pieter in de maxi-cosi stond ik 90 minuten in de kou te wachten. Wouter vond het heel geestig om tegen de doelpalen te staan rusten (moet je daar niet eerst voor moe zijn?) of met de tip van zijn schoen gans de kalklijn te volgen, al schoppend. De anderen waren toen druk bezig met achter de bal aan te rennen. Na een drietal oefenlessen hadden we in de gaten dat voetbal niets voor hem was ... en dan krijgen we nu dit.

Alles draait even rond voetbal voor hem. Op PlayStation heeft hij Fifa gevonden, een voetbalspel. In de opvang op woensdag heeft hij een pracht van een voetballer in klei gemaakt (binnenkort te bewonderen bij mama). Op weg naar huis vraagt hij of ik even langs de speelgoedwinkel wil rijden om een voetbal te kopen. Thuis moet ik de basketbal oppompen zodat hij wat kan gaan 'sjotten' (nee, op een basketbal wordt NIET 'gesjot' Wouter!). Het programma zelf waar hij zo zot van is moet voor alles wijken en papa MOET de video programmeren, want hij heeft het vandaag verdorie gemist. Al een geluk dat papa nog een oude aflevering vond op Google Video!

Het zal zo nog wel een tijdje duren. Wouter kan zich ongelooflijk in iets vastbijten (tot voor kort waren het nog racewagen en 'driften' zoals in The Fast and the Furious: Tokyo Drift), daarvoor waren het schepen, enz. Het duurt telkens enkele weken en 80% van zijn tijd en ideeën gaan er dan naartoe. Wat een geluk dat het nieuwe voetbal seizoen pas start in september!

Morgen zal het verdriet dan ook groot zijn als hij er op uit komt dat hij gisteren waarschijnlijk de finale (letterlijk en figuurlijk!) aflevering heeft gezien en ze het vanaf vandaag/morgen niet meer uitzenden.

Hieronder een stukje uit GF.



1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Papa..
You have this link that says other BLOGS u read every morning..Where is mine?? You told me that u read it every morning LOL! Anyways..it is funny how Wouter changes from one thing to another..I remember u telling me that..when u where here. Well I hope everything is ok over there and I noticed that RAIN is coming that way soon enough LOL! Say hello to your wife and hugs and kisses from me to Wouter and Pieter Hey can u also let me know if u delivered the package yet?? Thanks..Have a good day!