donderdag 3 mei 2007

Geslapen

De titel hierboven had evengoed kunnen zijn: Wanneer kids stil zijn.

Papa had het gisteren een beetje te lang getrokken. Half voorbij middernacht wanneer je er iets voor 5u terug uit moet is echt te weinig slaap. Al een geluk dat ik vandaag buitendienst had. Lekker in het zonnetje én frisse lucht, dat is wat ik nodig heb op een dag die volgt op een nacht met te weinig slaap.

Onderweg naar huis zit ik dan te knikkebollen en plannen te maken voor een dutje alvorens de kids van school te halen, maar daar komt acht keer op de tien dan niets van in huis. Eens de auto uit ben ik terug tip top. Ook nu zo, was het niet dat ik rond 16u30 terug een dipje kreeg.

'Papa, mogen we op de PlayStation/Pc?'
'OK, een uurtje, niet langer en terwijl gaat papa een uurtje maffen. Tot binnen een uurtje'

Wouter verdwijnt achter de PS boven, Pieter achter de PC vlak naast m'n zetel waarop ik me languit heb gelegd. Een paar keer vraagt hij mijn hulp waardoor ik me telkens moet rechtslepen van de zetel maar uiteindelijk wordt hij stil en ben ik 'vertrokken'.

Plots gaat de telefoon. Het is m'n broer én het is 19u15. Shit, die gasten kunnen zich bezig houden/stil zijn als het nodig is. Ze weten trouwens ook dat papa een brompot/razende zot is als hij ligt te slapen én je hem bruut wakker maakt. Rustig, kalm en zachtjes zijn hier dan de instrukties.

Na het eten is Pieter dan rustig gaan slapen. Even was er een 'ik-wil-niet-gaan-slapen-poging', maar die was 5 minuten later al omgezet in licht gesnurk. Met Wouter heb ik dan nog naar onze dagelijkse soap gekeken. Flight 29 down, een soort 'Lost' voor kids en daarna naar 'Het leven zoals het is:Luchthaven' wat nu heel herkenbaar is omdat we er zopas zelf nog waren in Zaventem.

Wouter heeft ook een schema van zijn 'examens' meegekregen. Ze starten op 31 mei en eindigen op 11 juni. De voorbereidingen beginnen iets eerder. We houden onze vingers alvast gekruist! Mama zal haar handen vol hebben. *lacht* Nog 8 weken en het is weeral grote vakantie. Het zal er snel zijn!


1 opmerking:

Anoniem zei

Oh I wish my kids would let me sleep like that...it is sometimes MUCH needed! If I did that "cookie" would get into a lot of stuff...especially the snack cupboard.LOL The oldest would be fine..that is if he did not want to eat something, cause then my sleep would be interrupted by him coming to ask for something. Hope your headache is gone!! Take care! Say Hello to everyone.