woensdag 25 juni 2008

't Is gedaan

Hij is er van af. 't Is gedaan. Over. Voorbij. De examens, de toetsen, de herhalingsdinges. En hij heeft het geweten. Wouter heeft terug vrije tijd!

Maandagmiddag na school stond hij al te glunderen:
'AGENDA!', brul ik als een drilsergeant tegen mijn oudste.
'Daar staat niets in want wij krijgen geen huiswerk meer. Niks meer. 't Is gedaan voor van de jaar. Nah!'
'AGENDA!', brul ik een tweede maal, maar hij heeft mijn grijns al gezien.
'Seg, papa, zet de Wii maar al op, want ik heb geen huiswerk, niets te doen en de toetsen zijn voorbij. En daarbij, ik heb 20 Wii-punten om op te doen.'

We hadden dit weekend een drukke agenda met grootmoeders die afgedropt moesten worden, barbeques die moesten bezocht worden én nen hoop over-en-weer-gerij (geen pretje met de huidige prijzen van onze diesel!). De kids was de les gespeld en bij goed gedrag konden ze Wii-punten verdienen. 1 punt is 10 minuten gameplay, en ze hebben het ronduit uitstekend gedaan. Weinig gezeur, weinig tot geen getrek-aan-mijn-mouw, gewoon perfect. Ge zou ze nomineren voor engeltje van het weekend. Dus hadden ze 20 Wii-punten verdiend.

Maandag waren ze dus de 'hard cash' aan het spenderen met Wii sports en Cars. Behalve de nodige discussies over de te volgen strategie hoort ge ze dan niet en kan ik rustig mijn 'dinges' doen. Een win-win situatie noemen ze dat ;-)

Geen opmerkingen: