dinsdag 11 december 2007

Bob et Bobette

Meestal ben ik BOB, maar af en toe voelt mijn vrouw haar geroepen om bobette te zijn. Het is dan meestal de bedoeling da ik de nodige alcohol binnenkap, maar eigenlijk gebeurt dat dan niet. Ik vergeet meestal (uit gewoonte?) alcohol te drinken en verval al snel in cola light. Dan zeurt mijn ega natuurlijk dat ik toch wil rijden en zij bijgevolg had kunnen 'zuipen', wat ze ook nog nooit van haar leven gedaan heeft, maar wat niet is kan nog komen zeker?

Zo ook deze zondag. Mijn vrouw vond ze dat ik me maar in het bier moest storten op de benefiet van Nino en na 2 pintjes was ik het weeral vergeten en dronk volop cola. Toen we door gingen, kroop ik achter het stuur en stuurde naar de winkel waar we snel nog wat boodschappen gingen doen. Ik de winkel binnen en terwijl ze wachtte met de kindjes had ze de auto al gedraaid en was rustig blijven zitten achter het stuur.

Nu gelooft mijn vrouw er heilig in dat een mens nooit slim genoeg is en heel zijn leven kan blijven doorleren. En aangezien ik haar heb leren autorijden vind ik het mijn plicht om er haar af en toe op te wijzen dat ze mijn (of haar auto), of de weg, of de flow van het verkeerd mishandeld. Ze is me daar meestal heel dankbaar voor als ik haar op die foutjes wijs en beloont me dan met een verschroeiende blik die niet alleen ijs kan doen smelten maar het ook kan doen verdampen in één ruk.

Ik voelde me niet bijster heldhatig die avond (te weinig pintjes?) en zat er dus een beetje stil bij toen we over de E34 sjeesden. Plost draaide Pieter zijn hoofd tussen de 2 voorzetels en zei tegen mama:"Zeg, zet hem eens in 5de!"

Haar mond viel open van verbazing omdat ze inderdaad nog in 4de reed. Ze schakelde zonder iets te zeggen naar 5de en keek me verbaasd aan. Pieter vindt het reuze om vooraan te zitten (op een verhoogje!) en mee te schakelen met papa. Hij weet ze dus allemaal blindelings liggen. Alleen de wanneer is hem nog een beetje onbekend, maar niet nu blijkbaar.

Alhoewel, pas een 5tal kilometer verder bleek wat hij eigenlijk bedoelde. Hij vond gewoon dat ze harder dan 90km moest rijden op een 120km autostrade.

Geen opmerkingen: