donderdag 20 september 2007

Mijn nief truukje werkt

Onze kids blijven op woensdag namiddag, maar ook op schoolvrije, vakantie- en verlofdagen in de na/buitenschoolse opvang. Ze vinden het daar reuze. Massa's speelgoed, leuke begeleiding, een vanzelfsprekend vieruurtje en een pak vriendjes.

Het is zelfs zo erg dat ik ze daar bijna moet buitensleuren, wanneer ik ze ga halen. Ik kom daar binnen en schijt bijna nen floeren als ik daar de 4 na mij binnen komende ouders al zie vertrekken met hun kroost en die van mij moeten hun schoenen/jas nog aandoen, hun boekentas nog zoeken, enz. Het truukje dat ik eerst probeerde lukte maar matig. Ze mochten de 500m naar huis te voet afleggen ipv met de auto als ze niet binnen de 2 minuten klaar stonden. Het lukte, maar nog niet altijd.

Tegenwoordig is Pieter nog aan't turnen wanneer ik Wouter kom afhalen om naar de reva te bollen.

'Kijk, als ge snel klaar zet (ik plak er al geen seconden of minuten meer op!) moogt ge van voor zitten.'

Zijn ogen worden groter. Sinds hij én ik weten dat je geen 12 meer moet zijn om vooraan te ziiten, maar dat een verhoogd zitje voldoende is, zeuren ze dikwijls de oren van mijn hoofd. Als beide kids meerijden vliegen ze natuurlijk vanachter. Als ik ze alleen in de auto heb, kan ik natuurlijk kiezen.

In seconden stond hij klaar in geef acht, gepakt en gezakt. En hetzelfde truukje lukte ook, in iets meer seconden, voor de kleinste een uurtje later!

1 opmerking:

Anoniem zei

aaah ja, inderdaad je hoeft geen 12 meer te zijn haha ik hou dit trucje in m'n achterhoofd voor als ik hem eens nodig ga hebben. merci hé.

groetjes