maandag 26 februari 2007

Schoonmoedermopjes

Ik was er niet bij dit weekend dus ik heb nog wat in te halen...


Aan mijn vrouw gaf ik alvast een verjaardagskaartje mee.
Lieve schoonmoeder,
Helaas kan ik deze verjaardag niet van de partij zijn bij uw traditioneel gezellige koffietafel, in verband met een LAN-party. Maar koop voor uzelf een mooie bos bloemen.
Hartelijke groeten,
Uw liefhebbende schoonzoon
P.S Ik had er een briefje van vijftig euro willen bijdoen, maar de envelop was al dichtgeplakt.

Ik kwam laatst m'n schoonmoeder tegen op de fiets, ze zei dat ze naar de begraafplaats ging, dus vroeg ik: "Wie brengt dan je fiets terug?"

Vorige week zat ik op café en zei ik tegen één van de klanten: "Mijn schoonmoeder is een engel," waarop hij antwoordt: "Dan heb je geluk, de mijne leeft nog."

Terwijl ik buiten in de tuin aan 't werken ben, komt mijn buurman aangestormd: "Kom snel helpen, mijn schoonmoeder is op zolder en wil door het raam springen."
Ik kende die schoonmoeder en wist wat een moeilijk mens dat was en vroeg mijn buurman wat dan toch het probleem was.
Antwoordde hij: "We krijgen het raam niet open!"

Enkele manieren om uw schoonmoeder aan te geven dat ze vrij ongelegen komt:
"Komt u binnen! Bent u te voet of hebt u de bezem genomen?"
"Welkom, welkom! Pak twee stoelen en ga zitten."
"Drinkt u iets? Een Molotovcocktail?"

Laatst kwam ik bij de apotheker.
"Ik zou graag een portie arsenicum hebben."
"Maar meneer, dat is een sterk vergif, dat kan ik u niet zo maar meegeven."
Daarop toonde ik hem een foto van mijn schoonmoeder, en die brave man antwoordde:
"Aha, meneer heeft een voorschrift!"

Geen opmerkingen: